تاسیس شرکت خدماتی در اداره ثبت شرکت ها طی انجام مراحلی در سامانه یکپارچه ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی کوتاه تر خواهد شد. قوانین ثبت شرکت خدماتی در برخی موضوعات بسیار سختگیرانه عمل کرده، اما می توانید در چهارچوب قوانین ثبتی از طریق وکلا و کارشناسان ارشد این حوزه مسیر ثبتی خود را کوتاه کنید. بدین منظور در سامانه ای که هم اکنون در آن هستید چندین موسسه معتبر و قانونی در ایران را معرفی کرده ایم.

شرایط قانونی ثبت شرکت خدماتی

در سامانه یکپارچه اداره ثبت شرکت ها، ثبت شرکت با رعایت شرایط قانونی انجام می شود. از این رو متقاضیانی که شرایط ثبت شرکت خدماتی را رعایت نکرده باشند امکان ثبت شرکت خدماتی را ندارند.

  • متقاضیانی زیر سن قانونی، افراد استخدام رسمی دولت، افراد دارای سوء سابقه کیفری مؤثر، نباید سمتی در شرکت داشته باشند.
  • مدیرعامل شرکت خدماتی نباید در شرکت دیگری به عنوان مدیرعامل سمت داشته باشد.
  • موضوع فعالیت اگر در امور غیر تجاری باشد تحت عنوان شرکت قابل ثبت نیست و حتماً باید جنبه تجاری در موضوع فعالیت شرکت خدماتی محرز باشد.
  • افراد غیر ایرانی نمی توانند بیش از 49 درصد از سهم شرکت را داشته باشند.
  • شرکت خدماتی باید تحت نام مخصوص به ثبت برسد.
  • موضوع فعالیت شرکت خدماتی تنها امور خدماتی می باشد.
  • به کار بردن کلمه (خدمات) در اسم شرکت سیلاب محسوب نخواهد شد.
  • تمامی مدارک ثبت شرکت خدماتی باید در دو نسخه تهیه و تنظیم شود و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست شود.
  • متقاضیان ثبت شرکت خدماتی باید یکی از قالب های ثبتی قانون تجارت را انتخاب کنند.

دلایل رد درخواست ثبت شرکت خدماتی در سامانه ثبت

رد درخواست به دلیل نقص مدارک: متداول ترین حالت رد درخواست از اداره ثبت شرکتها در صورتی است که مدارک به طور کامل ارائه نشده باشد یا نقص در مدارک ارائه شده وجود داشته باشد. از این رو در قسمت پایانی ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها، باید مدارکی که برای ارسال به اداره لازم است را با دقت مطالعه نمایید.

رد درخواست به دلیل موضوع شرکت: گاهاً ممکن است در انتخاب موضوع سهل انگاری کرده باشید و موضوعی را قرار داده باشید که مطابق قانون امکان ثبت شرکت در آن حوزه وجود نداشته باشد.

رد درخواست به دلیل عدم ارائه مجوز: اگر موضوع فعالیت شرکت از جمله موضوعاتی باشد که برای فعالیت در حوزه مورد نظر، نیاز به ارائه مجوز باشد لازم است در پروسه ثبتی دریافت مجوز را لحاظ کنید و مجوز مربوطه را دریافت کنید، در غیر این صورت به دلیل عدم ارائه مجوز درخواست ثبت شرکت خدماتی رد خواهد شد.

رد درخواست به دلیل مغایر نظم عمومی: در مواردی که هر یک از ارکان ثبت شرکت مطابق قوانین جمهوری اسلامی خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد درخواست ثبت شرکت رد خواهد شد.

در سامانه ثبت برای جلوگیری از ترافیک پرونده های ثبتی و ثبت سریع و ارائه خدمات ثبتی در کمترین زمان، موسسات قانونی و مجاز در ایران را، برای انجام امور ثبتی به شما معرفی کرده ایم که می توانید از طریق شماره های تماس این موسسات در کوتاه ترین زمان برای انجام روند ثبتی اقدام نمایید.